FNET Nie tylko o motoryzacji

Działanie elementów do aut

Świeca żarowa jest to urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do udogodnienia rozruchu, szczególnie w niskich temperaturach i stabilizację niskich obrotów pracy silnika. Używanie świec żarowych pomniejsza także emisję szkodliwych składników spalin w czasie rozruchu zimnego silnika.

motoryzacyjny Tand
Na podstawie: tand.pl
Świeca żarowa jest grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika, a jej element grzejny umieszczony jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem ulokowania jest komora wstępna lub komora wirowa. Wskutek przepływu prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się zwracając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co efektywnie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa nagrzewa komorę, ułatwiając odparowanie paliwa i samozapłon. Stosowanie świecy żarowej jest bardzo istotne w silniku z wtryskiem pośrednim (np.

Zaintrygowały Cię informacje zaprezentowane w tym artykule? Jeżeli tak, to bezpośrednio z tego źródła (https://dopower.pl/oferta) można przenieść się do bardziej szczegółowych danych, które ukryte są w linku poniżej.

4C90), gdzie występują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej czynność jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zapewnienie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Albowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa - to w nich zwykle instaluje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają użycia świec żarowych w trudniejszych okolicznościach rozruchu (np. w czasie mrozu, po silnym wychłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, wykorzystano prawo Joule'a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor tworzy się ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej wzrasta do
Serwis samochodowy
Napisał: JEREMY DUMOND
Na podstawie: http://www.flickr.com
chwili, kiedy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła zrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć niewielkie utraty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to całość dostarczonej energii elektrycznej jest zamieniona w ciepło.

Znajdujące się w tym miejscu uwagi ze strony (http://www.kompasinwestycji.pl/monitoring/ecologic-4571) to cenne źródło informacji - zapewne Cię zainteresuje, ponieważ tyczy się tematyki przedstawionej w tym materiale.

Spirala grzejna to na ogół kilka zwojów drutu oporowego.

Cechą specyficzną silnika wysokoprężnego jest proces spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki występuje w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, o tyle w silniku wysokoprężnym najpierw dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd nazwa tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wówczas wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon.
Jednak w przypadku zimnego silnika Diesla konieczne jest wstępne podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zapoczątkowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego właśnie konieczne są części samochodowe- Tand Gdynia: naprawa samochodów.

Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do optymalnej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że pracują mówi zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali). Włącza się, kiedy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z zapaleniem silnika trzeba zaczekać aż nie zgaśnie.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-03-02 11:18:13
Tagi: Komory, temperatury, paliwa