FNET Nie tylko o motoryzacji

Czym wyróżniają się opony letnie i zimowe? Czemu są tak ważne? Czym się różnią?

często mamy kłopotz wymianą opon, czy to z letnich na zimowe, czy odwrotnie. Nie wiadomo, do końca, z czego to wynika, ale przecież klarownym jest fakt, że opony mają ogromnie ważny wpływ na bezpieczeństwo na drodze. Być może ta nasza nieświadomość bierze się z nieświadomości, z niewielkiej liczby wiadomości, czym jest opona zimowa a czym opona letnia. Czym się różnią, dlaczegoważne jest to, że nadają się do konkretnej pory roku?


opony samochodowe
Napisał: Nikita Novozhilov
Na podstawie: http://www.flickr.com
Opona zimowa charakteryzowana jest właśnie tak, z racji specjalnych lamelków, które zapewniają przyczepność na śniegu. charakteryzuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość zazwyczaj większą niż 11 milimetrów.

Taki tekst prezentuje niezwykle atrakcyjne tematy, więc jeżeli chcesz zgłębić prezentowany temat bardziej, zobacz także to optymalne źródło.

Opona jestjakby „pocięta” różnymi większymi kanałami i mniejszymi kanalikami. Zapewniają one dobre odprowadzanie wody. Przy tym, wgłębienia zapewniają wysoką prędkośćjazdy przez głęboką wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien uginać się pod naciskiem palców, zapewnia bardziej godną zaufania przyczepność w niskich temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony dostawcze letnie

Opona letnia, w opozycji od „zimówki” nie posiada lamelków. Klocki i gumy, które stykają się z asfaltemcharakteryzują się raczej większą powierzchnię, są za tonieco niższe. Nowe opony mają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. Nacięć może być dużo lub mało, a jest to zależne od przeznaczenia opony. materiał charakteryzuje się dość znaczną twardością, na pewno jest tak, kiedy zestawimy je z zimówkami. Artykuł dzięki uprzejmości:


opona samochodowa
Napisał: Jonathan Rolande
Na podstawie: http://www.flickr.com
A jak się ma do tego mieszanka gumy a temperatura? Wiele osób to niweluje, a tak naprawdę to bardzo istotny wyznacznik. Można stwierdzić, że powinniśmy zmieniać ogumienie aż cztery razy w ciągu. Tak, to może dla niektórych szokujące, ale optymalnie byłoby, gdybyśmy to robili na na każdą porę roku, łącznie składa się to w trzy komplety. Dlaczego?

Letnia opona obiecująca właściwą przyczepność w temperaturach z zakresu 10-20 stopni Celsjusza, nie działa w temperaturach wyższych niż 35 stopni. Natomiast opona która może zapewnić przyczepność przy temperaturze asfaltu w graniach około 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgała przy temperaturze poniżej 20 stopni. Jak to rozumieć? Im bardziej gorące letnie dni tym powinniśmy stosować ogumienie, niż te, na których jedziemy na przykładpodczas wiosennych miesięcy.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-01-14 17:30:55
Tagi: bezpieczeństwo, przyczepność, bieżnik